استفاده از بازی در آموزش شیمی آلی
مطالب مرتبط:
طراحی بازی آموزشی برای درک مقیاس میکرو، نانو و ماکرو
اثربخشی بازی فکری بر سازگاری روانشناختی سالمندان مرد
بررسی و ارزیابی وضعیت به کارگیری اسباببازی در کتابخانههای عمومی کشور
اثربخشی بازی فکری بر شادکامی سالمندان مراجعهکننده به خانه سالمندان روزانه
طراحی مدل مفهومی گرایش جوانان به بازیهای رایانهای ورزشی با استفاده از نظریه داده بنیاد
عنوان مقاله: استفاده از بازی در آموزش شیمی آلی
نویسندگان: رضا نوری: رامین رحیمی مروئی
نشریه: پژوهش در آموزش شیمی
اطلاعات نشریه: منتشر شده در بهار ۱۴۰۰، دوره ۳، شماره ۱، از صفحه ۱۰۱ تا صفحه ۱۲۳
چکیده:
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری_روایتی است و هدف از آن بررسی آموزش شیمی آلی با استفاده از بازی میباشد. در این مقاله یافتههای حاصل از تحقیق پژوهشگران در سالهای اخیر مورد بررسی قرار گرفته تا با تجزیه و تحلیل آنها یک جمعبندی کلی در این زمینه انجام شود. این مقاله در جستوجوی انگلیسی کلمات کلیدی آموزش، بازی و شیمی آلی در پایگاههای علمی انجام و از مقالات جدید برای این مطالعه استفاده شد. از دادههای مقالات برای نوشتن قسمت یافتههای این مقاله استفاده شد و یافتههای پژوهش شامل 5 بازی درباره آموزش مبحثهای مختلف شیمی آلی میباشد که درباره هر کدام از آنها به طور خلاصه توضیح داده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که درک مبحثهای شیمی با توجه به انتزاعی بودن آنها سخت است، ولی میتوان با اجرای بازیهای آموزشی همراه با تدریس، این درس را برای دانشجویان شیرین و لذتبخش کرد. همچنین این بازیها باعث افزایش کار مشارکتی بین دانشجویان شده و انگیزه آنها برای یادگیری را افزایش میدهد. در بقیه درسها نیز باید از بازیهای آموزشی استفاده کرد تا دانشجویان با علاقه و انگیزه بیشتری مفاهیم را یاد بگیرند.
نظر شما :