تاثیر دانشگاه و مدرسه در افزایش کنشگری و خلاقیت

۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۵ کد : ۲۷۰۹ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
سیدمحمد الحسینی، رئیس هیئت داوران مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی بیان کرد: از ارکان‌‎هایی که می‌توانند به کنشگری و خلاقیت کمک کنند و به دانشجوها جرئت بدهند، دانشگاه‌ها و مدارس هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و به نقل از ایسنا، سیدمحمد الحسینی، رئیس هیئت داوران دهمین مناظره دانشجویی در استان مرکزی در آئین اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان مرکزی که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان اراک برگزار شد، اظهار کرد:
با نتایجی که در رسالت دکتری اینجانب در مورد تخیل اجتماعی در شاهنامه فردوسی و همین‌طور تحقیقاتی که در مورد قرآن کریم و نهج‌البلاغه و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز انجام دادم، یک مدل نظری از یک جامعه اسلامی با توجه به تجربه و براساس گفتمان‌ها ترسیم شد و آن‌چه که در همه این‌ها مهم بود، این بود که موجودی که وارد این جامعه و مدل می‌شود، حتماً یک موجود کنشگر و خلاق و آفریننده است.
وی افزود: اگر از انسان کنشگری و خلاقیت گرفته شود، دینش چیزی جز عادت‌واره و تعصب نیست و نمی‌تواند از آن حمایت کرده و بر اساس آداب و رسوم و باورهای عمومی و…، معنای مشترک بسازد. یکی از جاهایی که می‌تواند به این کنشگری و خلاقیت کمک کند و به دانشجوها جرأت بدهد، دانشگاه‌ها و مدارس هستند. همین کنشگری و تعهد خیانت نکردن به این امانت و ادامه دادن به این فعالیت‌ها در دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و موفق خواهیم شد در مقابل مسائل به یک معنای مشترک جدید مورد قبول برسیم.
گروه هیوا از دانشگاه فرهنگیان اراک در مسابقه فینال این دوره رتبه نخست مسابقات و گروه علمی کاربردی دادگستری رتبه دوم را به خود اختصاص داد. تیم برتر این مرحله، راهی مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات خواهد شد.
 


نظر شما :